Како је „Порше 356“ одредио судбину чувене компаније ? (Фото/Видео)
Први модел који је направио Фердинанд „Фери“ син Фердинанда Поршеа помогао да се заборави ружна прошлост

„Порше 356“ је спортски аутомобил који је 1948. направила компанија „Порше“. Дело је Фердинанда Ферија Поршеа, сина чувеног инжињера и конструктора Фердинанда Поршеа који је направио многа легендарна возила попут „фолксваген бубе“, али и који је као члан Нацистичке партије за време Другог светског рата заслужан за један од најбољих тенкова који су Немци направили "тигар".
Прочитајте још: Обележио шездесете:„Јагуар е тајп“ раме уз раме са Битлсима и мини сукњом (Фото)
Нема сумње да је „порше 356“ својим успехом припомогао да се у други план стави активност оснивача компаније, али је још значајније то што је овај аутомобил омогићио израду модела „911“ , свог наследника, који је постао један од најбољих супераутомобила.
„Порше 245“ је 1948. израђен потпуно ручно, од алуминијума. За шасију и комплетно нов дизајн био је заслужан Ервин Коменда, радник Поршеа. Прављен је у фабрици у Гмунду у Аустрији у две верзије као кабриолет и са чврстим кровом. Мотор је био смештен назад са погоном на задње точкове. Боксер мотор са четири цилиндра и ваздушним хлађењем имао је 1.100 кубика, 90 коњских снага, максималну брзину око 180 километара на час. Прве године је направљен само један примерак, а следеће 49 када је донешена одлука да се из Гмунда фабрика пресели у Цуфенхаузен у Немачкој. Тако је настављена производња овог модела све до априла 1965. када је замењена моделом „911“ који је представљен у јесен 1964. Направљено је 76.313 примерака од којих се око половине и сада налази у возном стању.
Прочитајте још: "Ролс-Ројс" пише историју
Први примерак није издржао зуб времена али је направљен на основу нацрта и сличним методама модел који је за 70-ту годишњицу представљен јавности и сада се налази у Поршеовом музеју.
Аутомобил је доживео пуно успеха у САД где му је цена била тадашњих 3,750 долара за купе и 4.250 долара за кабриолет верзију.
- Увек сам возио веома брза кола. Имао сам Алфа Ромео, БМВ и друге, али на крају рата имао сам „фолксваген кабриолет“ са турбопуњачем и то је била базична идеја. Увидео сам да ако ставите у мали, лаган аутомобил довољно снажан мотор вожња постаје много забавнија, тако смо решили да правимо што лакша кола са што јачим мотором – објаснио је у једном интервјуу Фери Порше.
Први „356“ сертификован је за друм 8. јуна 1948. у Аустрији. Учествовао је у трци у Инсбруку и победио у својој класи. Занимљиво је да је аутомобил прављен од алуминијума док је фабрика била у Аустрији а од 1950. у Немачкој се правио од челика. Од алуминијума су се правили само прототипови. “Порше“ је уговорио производњу челичних шасија и тела са „Ројтером“ којег је и преузео (део за израду тела кола)1963. али је и ова компанија наставила да прави делове за аутомобиле под именом „Рекаро“.
Аутомобил је 1951. године победио у својој класи на чувеној трци „24 часа Ле Мана“ и то је „поршеу 356“отворило врата преко Атлантика.
Овај аутомобил је имао и пар запажених „улога“ у великим холивудским блокбастерима -“48 часова“ и „Топ ган“.
ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ
ПРОИЗВОЂАЧ:
„Porsche Konstruktionen GesmbH“ (1948–1949)
„Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH“ (1950–1965)
- Производња: 1948.–1965. године
- Дизајнер: Ервин Коменда
- Верзије: купе, кабриолет,роудстер
- Дужина: 3.870 – 4.010 мм
- Ширина: 1.660 мм
- Висина: 1.220 – 1.320 мм
- Међуосовинско растојање: 2,100 мм
- Мотор: Боксер
- Број цилиндара: 4
- Гориво: Бензин
- Хлађење: Ваздушно
- Запремина: 1.100 ццм
- Снага: 90 КС
- Максимална брзина: 180 км/чФото:Промо