· · Komentara: 0
Prvenac

Kako je „Porše 356“ odredio sudbinu čuvene kompanije ? (Foto/Video)

Prvi model koji je napravio Ferdinand „Feri“ sin Ferdinanda Poršea pomogao da se zaboravi ružna prošlost

356-naslovna.jpg

„Porše 356“ je sportski automobil koji je 1948. napravila kompanija „Porše“. Delo je Ferdinanda Ferija Poršea, sina čuvenog inžinjera i konstruktora Ferdinanda Poršea koji je napravio mnoga legendarna vozila poput „folksvagen bube“, ali i koji je kao član Nacističke partije za vreme Drugog svetskog rata zaslužan za jedan od najboljih tenkova koji su Nemci napravili "tigar".

Pročitajte još: Obeležio šezdesete:„Jaguar e tajp“ rame uz rame sa Bitlsima i mini suknjom (Foto)

Nema sumnje da je „porše 356“ svojim uspehom pripomogao da se u drugi plan stavi aktivnost osnivača kompanije, ali je još značajnije to što je ovaj automobil omogićio izradu modela „911“ , svog naslednika, koji je postao jedan od najboljih superautomobila.

„Porše 245“ je 1948. izrađen potpuno ručno, od aluminijuma. Za šasiju i kompletno nov dizajn bio je zaslužan Ervin Komenda, radnik Poršea. Pravljen je u fabrici u Gmundu u Austriji u dve verzije kao kabriolet i sa čvrstim krovom. Motor je bio smešten nazad sa pogonom na zadnje točkove. Bokser motor sa četiri cilindra i vazdušnim hlađenjem imao je 1.100 kubika, 90 konjskih snaga, maksimalnu brzinu oko 180 kilometara na čas. Prve godine je napravljen samo jedan primerak, a sledeće 49 kada je donešena odluka da se iz Gmunda fabrika preseli u Cufenhauzen u Nemačkoj. Tako je nastavljena proizvodnja ovog modela sve do aprila 1965. kada je zamenjena modelom „911“ koji je predstavljen u jesen 1964. Napravljeno je 76.313 primeraka od kojih se oko polovine i sada nalazi u voznom stanju.

Pročitajte još: "Rols-Rojs" piše istoriju

Prvi primerak nije izdržao zub vremena ali je napravljen na osnovu nacrta i sličnim metodama model koji je za 70-tu godišnjicu predstavljen javnosti i sada se nalazi u Poršeovom muzeju.

Automobil je doživeo puno uspeha u SAD gde mu je cena bila tadašnjih 3,750 dolara za kupe i 4.250 dolara za kabriolet verziju.

- Uvek sam vozio veoma brza kola. Imao sam Alfa Romeo, BMV i druge, ali na kraju rata imao sam „folksvagen kabriolet“ sa turbopunjačem i to je bila bazična ideja. Uvideo sam da ako stavite u mali, lagan automobil dovoljno snažan motor vožnja postaje mnogo zabavnija, tako smo rešili da pravimo što lakša kola sa što jačim motorom – objasnio je u jednom intervjuu Feri Porše.

Prvi „356“ sertifikovan je za drum 8. juna 1948. u Austriji. Učestvovao je u trci u Insbruku i pobedio u svojoj klasi. Zanimljivo je da je automobil pravljen od aluminijuma dok je fabrika bila u Austriji a od 1950. u Nemačkoj se pravio od čelika. Od aluminijuma su se pravili samo prototipovi. “Porše“ je ugovorio proizvodnju čeličnih šasija i tela sa „Rojterom“ kojeg je i preuzeo (deo za izradu tela kola)1963. ali je i ova kompanija nastavila da pravi delove za automobile pod imenom „Rekaro“.

Automobil je 1951. godine pobedio u svojoj klasi na čuvenoj trci „24 časa Le Mana“ i to je „poršeu 356“otvorilo vrata preko Atlantika.

Ovaj automobil je imao i par zapaženih „uloga“ u velikim holivudskim blokbasterima -“48 časova“ i „Top gan“.

TEHNIČKI PODACI

PROIZVOĐAČ:

„Porsche Konstruktionen GesmbH“ (1948–1949)

„Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH“ (1950–1965)

  • Proizvodnja: 1948.–1965. godine
  • Dizajner: Ervin Komenda
  • Verzije: kupe, kabriolet,roudster
  • Dužina: 3.870 – 4.010 mm
  • Širina: 1.660 mm
  • Visina: 1.220 – 1.320 mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 2,100 mm
  • Motor: Bokser
  • Broj cilindara: 4
  • Gorivo: Benzin
  • Hlađenje: Vazdušno
  • Zapremina: 1.100 ccm
  • Snaga: 90 KS
  • Maksimalna brzina: 180 km/čFoto:Promo

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.