НЕОДОЉИВА БОМБОНА: Најпопуларније возило које је "Фијат" направио данас слави 63. рођендан! (ФОТО)
Модел "500" постао је један од најпрепознатљивијих заштитних знакова италијанског дизајна
Аутомобил који је не само омиљен код милиона возача у свету, већ и који се налази у сталној поставци нколико музеја примењене уметности, "фијат 500" данас слави свој 63. рођендан!
Датум, 4. јул 1957. када је мало возило које је очарало свет, сишло са производних трака фабрике у Торину, по многима је сам сажетак педесетих година, времена када се свет још опорављао од страхота Другог светског рата, обнављао и када је у Италији "ла Долче вита", начин живота у коме су, најзад и "мали", скромни људи, невеликих примања, могли себи да приуште аутомобил који је био економичан, практичан и надасве леп, а са којим сте сваки свој викенд, после исцрпљујуће радне недеље, могли да проведете негде у природи...
Прочитајте још:Погледајте којих 10 аутомобила највише купују Европљани!
Направљено је безброј варијанти овог модела. Оригинални, или боље речено прва генерација се производила од 1957. до 1975. године и тада је свету подарено тачно 3.893.294 возила.
Чинило се да је аутомобил који је и даље био ненадмашни градски шармер, прегазило време, али 4. јула 2007. на 50. рођендан представљена је друга генерација "нови фијат 500".
Први модел је дизајнирао ненадмашни Данте Ђакоза и било је јасно да креатори друге генерације имају невероватно тежак задатак.
И успели су. Нови "500" је сачувао дух претходне генерације. Чинило се само да је стари модел прошао неку туру за подмлађивање. И тржиште је рекло своје, па се већ више од деценије, овај аутомобил налази на самом врху продаје у својој категорији.
Прочитајте још:Погледајте какве везе имају творови, тајанствени Ђорђо и "ђулија" (ФОТО/ВИДЕО)
Када је у Торину оцењено да је дошло време да се и друга генерација подмлади, да се уради "фејслифтинг", а ваш извештач је имао част да буде на тој презентацији, један од дизајнера из Торина нам је сведочио:"Како да улепшате нешто што је савршено"?
И зато су промене биле заиста минмалне, козметичке. Наравно модернизоване су светлосне групе, опрема је усаврашена, али "ћинквећенто" је остао то што је одувек био - неодољива бомбона на точковима.
Многи славни дизајнери, уметници, су креирали посебне, мале серије, или чак уникатна возила, модне куће, познати глимци, холивудске старлете, сви су желели да на неки начин буду овековечени "у друштву" слављеника, ветерана од 63 године који је и даље модеран и вечно млад.