Јапанци ће штедљиви мотор правити у Пољској и већ су уложили МИЛИЈАРДУ ЕВРА!
Нови "Тојотин" бензински агрегат са три цилиндра и 1,5 литара троши 20 одсто мање горива
„Тојота“ ће свој нови 1,5 литарски бензионски мотор који може да се уграђује и у хибридна возила правити у Пољској!
Наиме, „Тојота мотор мануфактуринг Пољска“ (ТММП), у граду Јелц-Ласковице, започела је производњу најновије генерације 1,5-литарског бензинског мотора који је конструиран у оквиру Тојотине нове глобалне архитектуре (ТНГА). Овај савремени 1,5-литарски, 3-цилиндрични мотор, под именом „Динамиц форс инџин“, млађи је брат 2,0-литарског агрегата који се већ производи у истој фабрици од септембра прошле године.
Нови мотор намењен је новој генерацији Тојоте јарис (чија производња ускоро креће у Француској, као и недавно представљеном „јарису крос“ - новом компактном СУВ-у у сегменту Б. Конструиране су потпуно нове производне линије за ТНГА с циљем аутоматизације неких процеса, повећања ефикасности и производних капацитета, као и побољшања ергономије.
Прочитајте још: Провозајте се са нама у новом "бугати широну пур спорту"(ВИДЕО)
Овај 1,5-литарски мотор одличан је пример напредне конструкције. Троцилиндрични бензинац са закретом брегастог вратила, ради према Аткинсоновом циклусу остварујући до 40 одсто топлотне ефикасности, омогућавајући тако смањење потрошње горива и емисије ЦО2 за 20 одсто у поређењу с претходном генерацијом „јариса,“ уз истовремено повећање перформанси за 15 одсто Тај мотор је могуће уградити у конвенционална, као и хибридна електрична возила. С обзиром на то да су потпуно хибридна возила представљала 52 одсто продаје Тојоте у Европи током 2019. године, постоји јасан пораст потражње за хибридном електричном технологијом по приступачним ценама и уз ниску штетну емисију.
Задржавајући фокус на будућност електрификоване мобилности, Тојота мотор Европа наставља да улаже у европску производњу електрификованих погонских склопова у својим фабрикама у Пољској.
Прочитајте још:Погледајте како нову "Тојоту" тестира маестрални Фернандо Алонсо (ВИДЕО)
Поред 2,0-литарског мотора за ТНГА који је раније споменут, сестринска пољска фабрика у Валбричу већ је најавила почетак производње новог е-ЦВТ мењача за 2021. годину. Тиме је укупно улагање у оба ТММП погона премашило милијарду евра, при чему је створено готово .3000 радних места у Пољској.