Стартовала производња нове "тојоте јарис" у Француској
Јапански бестселер је први компактни аутомобил на новој глобалној архитектури
Платформа "ТНГА ГА-Б" доноси динамичан стил, практичност, ужитак у вожњи и безбедност четвртој генерацији најпродаванијег Тојотиног модела у Европи.
Улагање од 300 милиона евра у припрему производних погона, додатно јача стратегију Тојота мотор Европе (ТМЕ) усмерену у локализацију производње и максимално коришћење капацитета.
Велика пажња посвећена је усклађивању с мерама заштите и социјалног дистанцирања, које су уведене ради очувања здравља и сигурности запослених и свих других учесника у ланцу производње и дистрибуције.
"Тојота мотор мануфактурин Француска" (ТММФ) покренула је производњу нове генерације " јариса" у свом производном погону у Валенциенесу у северној Француској.
Четврта генерација најпродаванијег "Тојотиног" модела у Европи први је компактни аутомобил израђен на ГА-Б платформи "Тојотине" нове глобалне архитектуре (ТНГА), која представља темељ за унапређене динамике, перформанси, управљивости и безбедности, као и привлачног изгледа.
"ТММФ" је постала четврта фабрика у Европи која је увела у производњу возила на платформи ТНГА, након "Тојоте мотор Турске", "Тојоте мотор УК" и "Тојота мотор Русије". Ово улагање додатно јача стратегију "ТМЕ" за локализацију производње и максимално коришћење производних капацитета. Стратегија локализације такође обухвата и производњу главних склопова возила: нови "јарис" опремљен је последњом генерацијом 1,5-литарског мотора "ТНГА који" се исто тако производи у Европи - у "Тојоти" у Пољској.
Прочитајте још:Погледајте којих 10 аутомобила највише купују Европљани!
Додатно улагање од 300 милиона евра, што износи пола почетног улагања ТММФ, омогућило је производњу возила која користе платформу ТНГА. Сви производни погони осавремењени су новом опремом и технологијом ради боље ергономије и квалитетнијег рада. Највеће измене уведене су у радионице за пластику које су проширене за додатних 3.500 м2 ради смештања нових погона за убризгавање и бојење, чиме је омогућена сопствена производња нових пластичних делова. ТММФ очекује да укупан број сталних радника достигне 3.600 до краја 2020. године.
- Почетак производње четврте генерације "јариса" означава први корак према нашем циљу годишње производње од 300.000 возила. Уз потпуно нови компактни СУВ, "јарис крос" који ће бити други модел на нашим производним линијама, средином 2021, на путу смо остварења наших планова. За производњу "јариса крос" биће потребно да се уложи додатних 100 милиона евра" - каже Луциано Биондо, председник и извршни директор ТММФ.
Прочитајте још:Пре тачно 50 година направљен је "најпожељнији теренац на свету"(ФОТО/ВИДЕО)
Са 224.368 примерака, "јарис" је 2019. представљао више од 20 одсто "Тојотине" продаје у Европи.
Конструисан за Европу, с производњом у Европи, као и прва генерација, нови "јарис" одликује се потпуно новим, "кондензованим" пропорцијама које зраче његов карактер "спреман за покрет", "велико-мало" паковање с пространом унутрашњошћу упркос компактним спољним димензијама и напредна возна динамичност, а све то захваљујући платформи "ТНГА ГА-Б". Најновија, четврта генерација хибридног система омогућава већи домет на електрични погон, додатно смањење емисије ЦО2 и потрошње горива за преко 20 одсто у поређењу с актуелном генерацијом уз изненађујуће побољшање одзива и возних карактеристика. Овај аутомобил је исто тако конструисан да буде најсигурнији компактни аутомобил на свету и опремљен је најнапреднијим системима активне и пасивне безбедности у сегменту. Ови системи укључују "Тојота сејфти сенс" (ТСС), низ технологија активне сигурности осмишљених као помоћ у спречавању или ублажавању судара у јако широком спектру саобраћајних ситуација, као и први централни ваздушни јастук на свету у сегменту компактних аутомобила.
Прочитајте још:Погледајте какве везе имају творови, тајанствени Ђорђо и "ђулија" (ФОТО/ВИДЕО)
Након пет седмица контролисаног прекида производње у складу с мерама изолације због ЦОВИД-19 у Француској, ТММФ је 22. априла наставио с производњом. Почетне производне количине задржане су на знатно нижим нивоима у поређењу с нормалним пословањем, ради бриге о најважнијем аспекту - одржавању сигурности и здравља запослених и других учесника у ланцу производње и дистрибуције, потпуним придржавањем нових протокола и поступака одржавања хигијене и социјалне дистанце. Менаџемент фабрике и даље ће одржавати буднћост и осигурати наставак спровођења мера заштите и сигурности против ЦОВИД-19.