Ево како је "Тојота" обрадовала возаче, а ЗАБРИНУЛА конкуренцију (Фото/Видео)
Представљен "јарис крос" велики адут Јапанаца у све траженијем Б-СУВ сегменту
Нови адут јапанског гиганта "Тојоте" је недавно представљен светској јавности. Возило из такозваног СУВ-Б сегмента, "јарис крос" је одговор "Тојоте" у све продаванијој класи аутомобила.
- Савремени живот стално поставља нове изазове. Када је реч о вожњи, то је окружење у којем возачи све више цене робустност и високу позицију какве пружа СУВ возило, али прилагођено градским улицама с нагласком на еколошке карактеристике - кажу у "Тојоти".
- Истовремено, возачи желе аутомобил са стилом, који се разликује од других, и који може да испуни бројне потребе активног животног стила. Управо то су квалитети које смо уградили у "јарис крос".
Аутомобил је дизајниран и развијен за Европу, како би испунио посебне захтеве и склоности које имају купци на тржишту Б-СУВ класе возила. Наравно, производиће се у Европи, у "Тојотиној" фабрици у Француској, упоредо с новом генерацијом "јариса", и то од 2021. године. "Јарис крос" наставља велику традицију Тојотине напредне хибридне технологије, дизајна малих аутомобила и СУВ начина конструкције.
Статус светског предводника у технологији хибридних возила био је потврђен првом применом хибридног система на возилима Б сегмента, на изворном моделу "јарис хибрид", 2012. године. Захваљујући том искуству, "јарис крос" је добио нови хибридни погон четврте генерације, који пружа изузетне перформансе и ефикасност.
Прочитајте још: Још један јапански аутомобил достигао продају од 10 милиона примерака!
Као део породице "јарис" је такође конструисан на "Тојотиној" новој "ГА-Б" платформи. И он дели дизајн назван “велики мали”, као и остале особине које су красиле оригинални "јарис", с обиљем унутрашњег простора у оквиру компактних спољашњих димензија.
"Јарис крос" ће користити четврту генерацију "Тојотине" хибридне технологије. "Тојота" је прва увела примену пуне хибридне технологије у Б сегмент још 2012. године. Од тада је само у Европи продато више од пола милиона примерака.
"Јарис" и "јарис крос" су први модели који користе "Тојотин" 1,5-литарски хибридни систем, који је директно развијен из већих мотора запремина 2,0 и 2,5 литра, коришћених у бројним новим моделима као што су "корола", "Ц-ХР", "РАВ4" и "камри". Систем подразумева нови бензински мотор запремине 1,5 л, с три цилиндра који раде у Аткинсоновом циклусу, прецизно конструисаних како би се што више смањило трење и механички губици, уз омогућавање оптималног сагоревања. Као крајњи резултат, добијен је висок обртни момент на ниском броју обртаја мотора, уз одличну потрошњу горива. Топлотна ефикасност мотора је 40 одсто, што је боље и од упоредних дизел мотора, чиме се осигурава велика уштеда горива, уз ниску емисију ЦО2 гасова.
Нови хибридни систем има максималну снагу од 116 КС. Посебна пажња посвећена је расположивости те снаге, како би систем имао што бољи одзив. Што се тиче емисије штетних гасова, верзија с погоном на предње точкове емитује од 90 г/км угљен-диоксида, док АWД-и верзија избацује испод 100 г/км.
Дизајн истиче све класичне квалитете СУВ возила, с вишом каросеријом, већим точковима и ширим пнеуматицима који наговештавају његову снагу и намену.
"Јарис крос" има исто међуосовинско растојање од 2.560 милиметара, као "јарис" у верзији хечбек, али је 240 мм дужи, од чега је 60 мм додато на предњем делу, а 180 мм на задњем делу, што даје више простора у ентеријеру. Одстојање од тла је повећано за 30 мм, док је возило више за 90, а шире за 20 милиметара.Укупна дужина је 4.180 мм, ширина 1.765 мм,висина 1.560мм и међуосовинско растојање је мм.Као и код сваког правог СУВ возила, посебна пажња посвећена је практичности и прилагодљивости.
Задња врата опремљена су електро-командама, што ће помоћи када су вам руке пуне. Пртљажник има могућност подешавања, било тако што се покретна платформа користи да обезбеди ствари испод, или као додатни простор за веће ствари. Осим тога, покретна подна платформа може да се подели на два дела, истовремено пружајући и више простора и део за смештање ствари у простор испод.
Пртљажник, такође, има нови "Флеx" систем појасева који спречавају котрљање ствари по пртљажнику током вожње.
Без обарања седишта и без склапања покривача пртљажника, запремина пртљажног простора износи 390 литара. Уколико је, међутим, потребно више простора за терет, задња седишта могу да се преклопе из три дела, у односу 40:20:40 како би се ускладиле потребе превоза путника и ствари.
Једна од карактеристика која краси нови "јарис крос", као аутентични СУВ, јесте могућност избора паметног система погона на свим точковима – јединствено решење у овој класи хибридних возила.
АWД-и пружа изванредну стабилност и погон у свакодневној вожњи, у лошим условима и на подлогама с ниским приањањем. То је електрични систем, компактнији и лакши од механичких АWД склопова, који омогућава мању потрошњу горива и нижу емисију ЦО2 од било ког конкурента у Б-СУВ сегменту с погоном на свим точковима. Систем усмерава обртни момент на задњу осовину приликом успоравања или убрзања. Уобичајено, покреће предње точкове, али у случају наиласка на клизаву подлогу аутоматски се активира погон на сва четири точка. То важи за вожњу по, на пример, влажној калдрми, пљуску, влажном или утабаном снегу, по песку и слично.
Основа безбедности новог модела крије се у примени ГА-Б платформе, која возилу даје изузетну чврстину каросерије. С намером да испуни највише и најстроже стандарде независних тестова, његовој безбедности додатно ће допринети активни систем "Тоyота Сафетy Сенсе" и напредне асистенције за возача, помажући му да избегне широког спектар уобичајених ризика путем правовремених упозорења, и, уколико је неопходно, активирањем аутоматског кочења и интервенцијама на управљању.
Тојота очекује годишњу производњу од преко 150.000 примерака овог модела.