· · Коментара: 0
Мајсторство

„Ланча“ је првенац легендарне италијанске фабрике, а знате ли како је "Алфа" добила име? (Фото)

Овај модел је познат и по именима „Ланча 12 ХП“ и „Ланча типо 51“

lancia-alfa.jpg

Jедна од легендарних фабрика аутомобила са Апенина је свакако и Ланча, сада је део „Фијат групе“ односно „Фијат-Крајслер аутомобила“.

Од почетка свог бивствовања ова компанија је правила веома оригиналне, технички врло добре, дизајнерски смеле аутомобиле. Многи од њених модела су прави бисери ауто-индустрије.

Све је почело са моделом „12 ХП“ који је после првих тестова на друму у септембру 1907. годину дана касније приказан на Салону аутомобила у Торину. Производња је започела 1908. године.

Модел је био познат и као „Ланча типо 51“ по имену радионице, да би ознаку „алфа“ добила тек 1919. када је оснивачу компаније Вићенцу Ланчи брат Ђовани, иначе професор класичних језика, предложио да аутомобиле означава словима грчког алфабета и то отпочетка производње.

Прва „ланча“ је била сасвим другачија од аутомобила тога доба. Имала је чврсту, лагану шасију са ниским тежиштем, имала је и кардан уместо ланаца, мотор је имао четири цилиндра у линији, подељена у два блока и 2,545 кубика, цилиндри су имали по два вентила са стране. Достизао је 1.800 обртаја радилице што је у то доба било знатно више од конкуренције па је аутомобил, иако је имао само 12 КС без по муке постизао  90 километара на час, карбуратор је био Ланча двостепени вертикални који се претходно загревао водом из хладњака, паљење је било магнетно „Бош“ које је било водено уз помоћ центрифугалне пумпе, а подмазивање гравитационо. Мењач са четири степена је био у кутији од лаких легура и снагу је, рекосмо, уз помоћ карданског вратила испоручивао на задње точкове. Вешање је напред било са чврстом осовином и полу-елиптичним уздужним лисним опругама, а задње са чврстом осовином са 3/4 елипсе уздужних лиснатих опруга. Аутомобил је имао две кочнице.

Прочитајте још: Обележио шездесете:„Јагуар е тајп“ раме уз раме са Битлсима и мини сукњом (Фото)

Ножну, где папучица кочнице (механичка) делује на мењач и ручна кочница (механичка) која делује на задње точкове који су прављени од дрвета и имали су гуме 810 х 90.

Успех је био голем па је направљено 137 примерака који су се и извозили чак у Велику Британију и САД. Велики успех имала је и спортска верзија која је била нешто краћа и није имала кров.
Цена се у зависности од верзије кретала од 10 – 22.000 лира. Производила се до краја 1909.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

  • Произвођач: Ланча
  • Верзије: Допио Фетон, ландаулет, лимузина, купе
  • Дужина: 3.800 мм 
  • Ширина: 1.615 мм
  • Мађуосовинско растојање: 2.200 мм
  • Маса: 710 кг
  • Мотор: Ланча
  • Број цилиндара: 4 у линији
  • Радна запремина: 2.545 ццм
  • Максимална снага: 12 КС (Спортска верзија 15)
  • Мењач: 4 брзине
  • Максимална брзина: 90 км/ч
  • Број направљених примерака: 137

Фото:Промо

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.