Kao princeza na zrnu graška "pikanto" ima sedam jastuka!
Najmanja "Kija" izbegava gužve, zna kakva je vremenska prognoza, gde su pumpe i cene goriva
Najmanji model "Kije" dug je tek nešto više od 3,5 metara, ali ima čak sedam vazdušnih jastuka. Jedan čak i za kolena vozača! Novi, ili bolje rečeno, unapređeni "pikanto" je dokaz da i u najmanja vozila iz game, samim tim i najeftinija u familiji, mošete da ugraditi mnoštvo toga što je , do skoro bilo namenjeno samo skupocenijim automobilima, iz viših kategorija.
Dizajn je osavremenjen, dodata su LED svetla, nove maglenke, u ponudi je 10 novih boja, novi točkovi ( i od 16 inča), novi, savremeniji, kvalitetniji materijali. Unutrašnjost je posebna priča. "Pikanto" ima brojne vizuelne i tehnološke nadgradnje koje su skoncentrisane u 8,0-inčnom "plutajućem" širokom ekranu na dodir sa audio-vizuelnim navigacionim sistemom (AVN i visokorezolucijski 4,2-inčni digitalni ekran na instrument tabli. Pored ovog donosi "Blutut" multikonekciju koja korisnicima omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno – jedan za telefoniranje bez ruku i upotrebu medija, a drugi samo za medije.
Pročitajte još: Nova "kija rio" će prepoznavati pešake i bicikliste (FOTO/VIDEO)
"Kijin" sistem "UVO" vozačima omogućava pristup različitim podacima – saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive tačke, cene goriva i detalji o eventualnim uređenim parking mestima i uz put – uključujući cene, lokaciju i raspoloživost. U zavisnosti od države korisnici mogu vozilu daljinski unapred poslati rutu putovanja, proveriti lokaciju svog vozila i čitati izveštaje o vozilu i primaju dijagnostička obaveštenja.
Tu je i nova "faza II" ove "UVO" konekt telematske tehnologije, koje unapređuju povezivost vozila i kontrole kako bi smanjili stres tokom vožnje.
Novi sistem asistencije ADAS uključuje sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem vozila i pešaka, zatim sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCA), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), sistem za upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i sistem za održavanje vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred sa automatskim ubrzavanjem kod preticanja nakon aktiviranja migavaca (LFA).
Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred koristi kameru i senzore za praćenje podnih oznaka i tako održava vozilo na sredini trake. Tu je i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) koji vozača upozorava i zaustavlja vozilo ako sistem kod vožnje unazad na parkiralištu sa leve ili desne strane detektuje približavanje drugog vozila...
Pročitajte još: Slažete li se? Odlučeno koja je boja automobila najomiljenija
U Evropi će se "pikanto" koji stiže u trećem kvartalu ove godine, nuditi sa tri nova benzinska motora "Smartstrim" čije glavne dve odlike su manja potrošnja goriva i niže emisije CO2 u odnosu na prethodnike. Motorna gama sadrži motor 1.0 T-GDi najveće snage 100 KS, 1,0-litarski atmosferski motor snage 67 KS ili 1,2-litarski DPFI ("dual-port fuel injection") motor sa 84 KS. "Pikanto" je prvi model sa "Kijinim" novim robotizovanim menjačem AMT.
Podaci o emisijama i potrošnji goriva biće objavljeni uoči starta prodaje kada će se znati i cena.