Digitalni kokpit šlag na torti novog "pežoa 308"
Posle 1,5 miliona prodatih primeraka ovaj automobil značajno osavremenjen vrhunskom tehnologijom
Prve godine kada se pojavio na tržištu, 2014. sada već davne za automobilsku industriju, "pežo 308" je poneo titulu "Automobil godine u Evropi", zbrisavši konkurenciju prelepim, elegantnim dizajnom (što baš i nije odlika hečbekova) i mnoštvom naprednih tehnoloških rešenja, uključujući i veoma efikasne i ekonomične motore.
Od tada je prodato više od 1,5 miliona primeraka, ali godine čine svoje pa je "Pežo" rešio da ga dodatno prolepša, što sitnijim izmenama dizajna što većim izmenama u unutrašnjosti i ugrađivanjem najsavremenijih tehnoloških rešenja i najnovije generacije motora.
"Pežo 308" ima za takmace u klasi "folksvagen golf" i "ford fokus" pa je jasno da sve što se ugradi u njega mora biti vrhunsko uz napomenu da komfor i zadovoljstvo u vožnji ne smeju da trpe nikakav kompromis.
Apsolutni hit "digitalni kokpit" koji je "Pežo" ugradio u novi "208" i "2008" sada je kao šlag na torti ukrasio i neverovatnu paletu tehnoloških čudesa koje ovaj automobil sada ima i koji garantuju da že budući vlasnici i svi koji budu putovali u ovom vozilu, imati maksimalno bezbedno, udobno i ekonomično vozilo.
Pročitajte još:"Novosti" isprobale novi "Evropski automobil godine"!
Digitalni kokpit, sa ekranom od 10 inča, pruža vozaču novo iskustvo u vožnji, prikazivanju najrazličitijih podataka o vožnji. Naravno tu je i najnoviji sistem konekcije sa "smartfonima", sa korisnom "miror" funkcijom koja omogućava da prikaz sa ekrana vašeg mobilnog bude "preuzet" na veći ekran u automobilu (tač-skrin).
Tu je i 3D navigacija sa glasovnim komandama, koja je uklopljena sa "Tom-tom saobraćajnim sistemom" pa omogućava prikaz saobraćaja u realnom vremenu pa će vas automobil na primer, upozoriti na gužvu, udes na putu ili slično. Novi "pežo 308" ima i adaptivnu "kruz-kontrol" funkciju sa start -stop funkcijom. U opremi je i kamera od 180 stepeni, ali i "park-asistent" koji može sam da uparkira automobil,ali i da sam zakoči ukoliko vidi neku prepreku, opasnost, nailazeći automobil. Naravno, sistem prepoznaje ni pešake, bicikliste,čita saobraćajne znakove, pazi da ne izađete iz saobraćajne trake.
Automobil će vas upozoriti i na vozila koja dolaze iz takozvanog mrtvog ugla, ali će proučavati i vaše ponašanje za volanom. Ukoliko mu se učini da vaš način vožnje odstupa od uobičajenog i proceni da su vam reakcije usporene, neodgovarajuće upozoriće vas i predlođiti odmor.
"Pežo 308" je dobio najnoviju generaciju motora koji ispunjavaju najstrožije standarde EU. Benzinski motori su 1,2 litarski agregati sa tri cilindra sa 110 KS koji je uparen sa manuelnim menjačem sa šest stepeni prenosa i verzije sa 130 KS koji uz manuelni može da ima i automatski menjač sa osam stepeni prenosa.
Pročitajte još:Nastavlja da postavlja trendove: Stigao novi "nisan džuk" krcat tehnologijama
"Pežo" je ocenio da još nije prošlo vreme dizelaša pa je u ponudi i 1,5 litarski motor sa četiri cilindra sa 100 odnosno 130 KS (jači mođe da bude uparen i sa automatskim menjačem), ali i 1,6 litarski dizel agregat sa čak 263 KS i 340 nm obrtnog momenta.
Obe varijante "308" i hečbek i karavan proizvode se u Sošou u Francuskoj.