У Хирошими почела производња првог електричног возила
У својој "Фабрици број 1" у Јапану "Мазда" прави нови "МX-30" који ће трошити око 16 Кв/ч на 100 км
У историји "Мазде" остаће забележен датум 19. мај 2020. јер је тада започела производња првог електричног возила ове компаније модела "МX-30".
"Мазда" је у својој фабрици Ујина, познатој и као "Фабрика број 1", одговарајући на захтеве тржишта за електричним али и СУВ возилима покренула производњу аутомобила од којег се много очекује.
Нови "МX-30" је опремљен "е-скајактив" новом "Маздином" технологијом. За погон (на предње точкове) је одабрана комбинација АЦ синхроног електричног мотора са 145 КС и литијум-јонске батерије од 35,5 киловат-часова која новом СУВ моделу "Мазде" даје аутономију у градским условима већу од 200 километара!
Занимљиво је да се батерије, до нивоа од 80 одсто напуњености могу довести за само 40 минута на ДЦ брзим пуњачима.
Прочитајте још: Преживели АТОМСКУ бомбу, ушли у ГИНИСОВУ књигу рекорда, славе 100. рођендан и производе МИЛИОНЕ возила
Наравно, "Мазда" је свој теренац опремила најсавременијим системима "асистенције". Унутрашњост је модерно креирана са коришћењем модерних, еколошких материјала.
"Мазда" наводи да ће према ВЛТП стандардима потрошња електричне енергије бити од 14,5 до 19 киловат-часова на 100 пређених километара уз аутономију од 200 до 262 километра у градским условима.
Прочитајте још: Печат савршености: Две нове „мазде“ освојиле најпрестижнију награду за дизајн
Према НЕДЦ стандардима потрошња на 100 километара ће се кретати око 16 киловат-часова, а домет са једним пуњењем у градским условима биће између 237 и 298 километара.
Очекује се да ће овај модел, чија цена још није саопштена, бити у продајним салонима широм Европе ове јесени.