Немате капитал да покренете ПОСАО? Довољне су само две ствари: идеја и ГАРАЖА
Многе светске мега-компанија основане су у простору где већина чува аутомобил и старе ствари. Без новца и само са идејом су изградили империју Волт Дизни, Стив Џобс, Марк Цукеберг...
Прве свирке Битлса биле су у гаражи. И највећи број најпозантијих светских ИТ компанија основане су у овом простору који се у нашој земљи користи као складиште за непотребне ствари.
Прочитајте још: Да ли сте ХОРДЕР? Болест савременог доба, а најчешће се јавља код жена - ово су СИМПТОМИ
Дакле, немате почетни капитал, породично наслеђе, оца који верује у вас и спреман је да помогне, нити контакте међу важним људима? Компјутер сигурно имате. Сасвим је довољно уколико имате и само идеју. Три ствари су довољне да се покрене бизнис: иновација, вера у себе и компјутер.
Нађите идеју online и остварите је offline
Тржиште спремно прима све што је ново и корисно, а тако су размишљали и оснивачи многих гиганата. Окупити на једном месту људе који имају стан за издавање и понудити га туристима - звучи једноставно, али 2007. године тога су се први сетили школски другови Џо Гебија и Брајан Чески и основали Airbnb.
Harley Davidson
Логично је што је највољенија компанија за моторе настала у гаражи. Године 1901. Вилијам Харли је имао само 21. годину и мали мотор за бицикл. Са најбољим другом Артуром Дејвидсоном је конструисао први мотор.
Disney
Шта мислите где се налазио први студио Walt Disney? Мала гаража био је простор у којем је Дизни цртао први анимирани филм "Алиса у земљи чуда" и у слободно време по Холивуду вукао за рукав дистрибутере. Тек када је успео да прода први филм изашао је из гараже и ушао у легенду која је вредна милијарде долара и простире се на свих пет континената и неколико бродова за крстарење.
Занимљиво је да је његова гаража требала да буде сравњена и на њеном месту изграђена модеран комплекс, али је спашена и туристи је могу посетити.
Mattel
Готово да не постоји девојчица која није желела да има своју барбику и сигурно ни једна од њих не зна да је ова плава лепотица "рођена" у гаражи. Рут и Елит Хандер су са пословним партнером 1940. године основали фирму у гражи у Јужној Калифорнији. Правили су оквире за слике, а Рут је од остатака правила намештај за лутке. Пошто се купцима намештај за лутке више допадао од рамова, преорјентисали су се на - играчке.
Microsoft
Легенда о Мајкрософту је добро позната: Бил Гејтс и Пол Ален су 1975. године са два компјутера у гаражи направили чудо. Гејтс је други најбогатији човек на свету, а све захваљујући идеји. У малом мрачном простору су развили софтвер који данас користи цео свет.
Apple
Најбоља потврда да гаража може да створи богатство је "Епл", јер сви знају да су Стив Џобс, Стив Вознијак и Роналд Вејн основали чувену фирму 1976. године у простору где већина чува кола. Џобсова гаража у Купертину не би се претворила у мит да година дана после њиховог даноноћног склапања првог рачунара мултимилионер Мајкл Маркул није увидео потенцијал у персоналне компјутере и уложио 250.000 долара у идеју.
"Гугл момци" Лари Пејџ и Сергеј Брин су били ортаци са студија и 1995. године су у гаражи калифорнијском Менло Парку закључили да би требало на једном месту сакупили све информације из целог света. Дакле, гаража и идеја. За прославу осмог рођендана откупили су стару гаражу и претворили је у споменик!
Гугл момци су планирали да продају идеју првом ко понуди милион долара, а надали су се да ће то бити Yahoo, који је одбио и то је најчувени промашај у ИТ индустрији.
Fejsbuk
Година 2004. је била кључна у свету друштвених мрежа, јер је тада студент Марк Цукеберг у студентском дому основао Facebook. Без новца и простора.
Идеје ће увек моћи да се продају, а то су знала и тројица пријатеља која су 2009. године осмислили Pinterest. Они су заговорници теорије: нађите идеју online и остварите је offline.
Прочитајте још: НЕ БАЦАЈТЕ ГАЈБИЦЕ: Пет начина да се добије НОВ намештај, а ништа не кошта
Кевин Систром је 2010. године закључио да све друштвене мреже треба да се сведу на тренутак, једну фотографију у садашњости коју треба поделити са свима. Отишао је на забаву организовану у част покретања туђег бизниса и уз чашу пића убедио инвеститоре да му је идеја – супер.