Nemate kapital da pokrenete POSAO? Dovoljne su samo dve stvari: ideja i GARAŽA
Mnoge svetske mega-kompanija osnovane su u prostoru gde većina čuva automobil i stare stvari. Bez novca i samo sa idejom su izgradili imperiju Volt Dizni, Stiv Džobs, Mark Cukeberg...
Prve svirke Bitlsa bile su u garaži. I najveći broj najpozantijih svetskih IT kompanija osnovane su u ovom prostoru koji se u našoj zemlji koristi kao skladište za nepotrebne stvari.
Pročitajte još: Da li ste HORDER? Bolest savremenog doba, a najčešće se javlja kod žena - ovo su SIMPTOMI
Dakle, nemate početni kapital, porodično nasleđe, oca koji veruje u vas i spreman je da pomogne, niti kontakte među važnim ljudima? Kompjuter sigurno imate. Sasvim je dovoljno ukoliko imate i samo ideju. Tri stvari su dovoljne da se pokrene biznis: inovacija, vera u sebe i kompjuter.
Nađite ideju online i ostvarite je offline
Tržište spremno prima sve što je novo i korisno, a tako su razmišljali i osnivači mnogih giganata. Okupiti na jednom mestu ljude koji imaju stan za izdavanje i ponuditi ga turistima - zvuči jednostavno, ali 2007. godine toga su se prvi setili školski drugovi Džo Gebija i Brajan Česki i osnovali Airbnb.
Harley Davidson
Logično je što je najvoljenija kompanija za motore nastala u garaži. Godine 1901. Vilijam Harli je imao samo 21. godinu i mali motor za bicikl. Sa najboljim drugom Arturom Dejvidsonom je konstruisao prvi motor.
Disney
Šta mislite gde se nalazio prvi studio Walt Disney? Mala garaža bio je prostor u kojem je Dizni crtao prvi animirani film "Alisa u zemlji čuda" i u slobodno vreme po Holivudu vukao za rukav distributere. Tek kada je uspeo da proda prvi film izašao je iz garaže i ušao u legendu koja je vredna milijarde dolara i prostire se na svih pet kontinenata i nekoliko brodova za krstarenje.
Zanimljivo je da je njegova garaža trebala da bude sravnjena i na njenom mestu izgrađena moderan kompleks, ali je spašena i turisti je mogu posetiti.
Mattel
Gotovo da ne postoji devojčica koja nije želela da ima svoju barbiku i sigurno ni jedna od njih ne zna da je ova plava lepotica "rođena" u garaži. Rut i Elit Hander su sa poslovnim partnerom 1940. godine osnovali firmu u graži u Južnoj Kaliforniji. Pravili su okvire za slike, a Rut je od ostataka pravila nameštaj za lutke. Pošto se kupcima nameštaj za lutke više dopadao od ramova, preorjentisali su se na - igračke.
Microsoft
Legenda o Majkrosoftu je dobro poznata: Bil Gejts i Pol Alen su 1975. godine sa dva kompjutera u garaži napravili čudo. Gejts je drugi najbogatiji čovek na svetu, a sve zahvaljujući ideji. U malom mračnom prostoru su razvili softver koji danas koristi ceo svet.
Apple
Najbolja potvrda da garaža može da stvori bogatstvo je "Epl", jer svi znaju da su Stiv Džobs, Stiv Voznijak i Ronald Vejn osnovali čuvenu firmu 1976. godine u prostoru gde većina čuva kola. Džobsova garaža u Kupertinu ne bi se pretvorila u mit da godina dana posle njihovog danonoćnog sklapanja prvog računara multimilioner Majkl Markul nije uvideo potencijal u personalne kompjutere i uložio 250.000 dolara u ideju.
"Gugl momci" Lari Pejdž i Sergej Brin su bili ortaci sa studija i 1995. godine su u garaži kalifornijskom Menlo Parku zaključili da bi trebalo na jednom mestu sakupili sve informacije iz celog sveta. Dakle, garaža i ideja. Za proslavu osmog rođendana otkupili su staru garažu i pretvorili je u spomenik!
Gugl momci su planirali da prodaju ideju prvom ko ponudi milion dolara, a nadali su se da će to biti Yahoo, koji je odbio i to je najčuveni promašaj u IT industriji.
Fejsbuk
Godina 2004. je bila ključna u svetu društvenih mreža, jer je tada student Mark Cukeberg u studentskom domu osnovao Facebook. Bez novca i prostora.
Ideje će uvek moći da se prodaju, a to su znala i trojica prijatelja koja su 2009. godine osmislili Pinterest. Oni su zagovornici teorije: nađite ideju online i ostvarite je offline.
Pročitajte još: NE BACAJTE GAJBICE: Pet načina da se dobije NOV nameštaj, a ništa ne košta
Kevin Sistrom je 2010. godine zaključio da sve društvene mreže treba da se svedu na trenutak, jednu fotografiju u sadašnjosti koju treba podeliti sa svima. Otišao je na zabavu organizovanu u čast pokretanja tuđeg biznisa i uz čašu pića ubedio investitore da mu je ideja – super.