· · Komentara: 0
PREPORUKA MAJSTORA

Pumpanje guma azotom pravi "bum": Jeftina usluga, a korist višestruka

Pravilan pritisak veoma je bitan za bezbednost, ali i za dužinu trajanja pneumatika.

vulkanizer2.jpeg

Od 1. aprila prestaje zakonska obaveza korišćenja zimskih guma pa će većina naših vozača požuriti da "preobuje" svoje ljubimce u "letnju obuću".

Sve više vlasnika vozila, potvrđuju nam u jednom poznatom beogradskom auto-servisu, gume pumpa-puni azotom!

Pročitajte još: Sve više vozača kupuje kamere, a možete je nabaviti za 1.500 dinara

- Nije to nikakva moda, samo ljudi shvataju šta je za njih bolje - objašnjava nam Jovica Stanić iz ovog auto-servisa - kada gume nisu dobro napumpane ne prijanjaju najbolje na podlogu pa im je samim tim upravljivost i zasutavni put kod kočenja duži.

Pored evidentne negativne uloge u bezbednoj vožnji ove gume se nepravilno habaju pa im je radni vek i do 25 odsto kraći od predviđenog, što znači da će vlasnik češće proveravati dubinu ne samo šare na gumi već i svog džepa.

Prednosti pumpanja gume azotom, objašnjava naš sagovornik su višestruke. On pre svega održava stabilan pritisak u gumama što eliminiše ranije probleme lošeg prijanjanja i prekomernog habanja.

Azot je gas koji nije zapaljiv, potpuno je bezopasan za okolinu i "testiran" je u automobilskim gumama na brojnim trkama (koristi se decenijama unazad u auto-moto sportu). Guma vremenom postaje porozna (iscuri oko 0,1-0,2 odsto vazduha mesečno) a kako azot ima veće molekule od kiseonika pneumatik duže vremena (i do deset puta) zadržava propisani pritisak.

Pročitajte još: Čuveni sajam automobila se seli u Minhen!

Guma se i slabije zagreva, prilikom promene pravca bolje prijanja i slično...

Dolazimo na pitanje o ceni punjenja guma azotom ?

- Kod nas je, za putnički automobil, standardnih točkova, punjenje jedne gume 100 dinara - kaže naš sagovornik - za terenska vozila, kamione, autobuse cena je nešto veća, ali verujte mi, isplati se ova investicija veoma brzo.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.