Zbog korone jedno zanimanje preti da NESTANE, a mnogi ljudi u Srbiji se baš njime bave
Blogeri, travel influenseri, instagram zvezde i digitalni nomadi već nekoliko meseci objavljuju stare slike, jer nikom više nisu potrebni

Turizam i ugostiteljstvo su među industrijama koje korona najviše pogađa i mnogi poslovi su ugroženi. Ali, mnogi veruju da će hotelijeri, restorateri i vlasnici agencija ponovo stati na noge, dok se svi slažu da je "izmišljenim" profesijama - odzvonilo.
Pročitajte još: Srbi ih obožavaju, a imena im počinju na slovo S: Provedite letovanje na nekom od ovih PET ostrva i videćete šta je raj
Mnoge neobrazovane, ali lepe devojke koje vole da se slikaju pronašle su odličan izvor prihoda - za lajkove dobijaju novac. I ne samo to! Godinama su putovale potpuno besplatno, uživale u najboljim hotelima, pile šampanjac i jedino što su trebale da rade je da se slikaju.

Naime, već su dobro poznate uspešne priče mnogih hotela koji su ugostili influensere posle čijih fotografija im je krenuo posao. Ubrzo su ih i državne turističke organizacije zvale i angažovale, dok su uporedo svi prestali da plaćaju oglase.
Posle nekoliko afera svi traže mikro-influensere sa najviše 5.000 pratilaca.
- Posle nekoliko afera na kojima su influenseri "doterivali" fotografije i skandala da su kupovali pratioce, mnogi su prestali da ih angažuju - kaže Jelena Stanković, portparol Turističke organizacije Beograda.
Dobro je poznat skandal sa čuvenom Lianom, koji prati dva miliona ljudi, a koja je dodavala laste na fotografiju ispred Tadž Mahala. Na kraju se ispostavilo da nikada nije ni bila u Indiji. Još gore je prošao Bali gde su influenseri sa ogledalom pravili magične slike sa "vratima raja", a turisti su masovno počeli da pišu da je to prevara i laž.
- U poslednjih godinu dana makro-influenseri više nisu zanimljivi i svi tražimo mikro-influensere sa oko 5.000 pratilaca, jer njima ljudi veruju i njihovi postovi imaju veliki odziv - ističe Stankovićeva.
Ubude na Baliju promovisali su influenseri Foto: Piksabej
Virus "korona" je samo ubrzao propast influensera, jer je kretanje zabranjeno svima, pa i njima. Oni već dva meseca objavljuju stare fotografije, ali je interesovanje ljudi okrenuto zdravlju. Oni sami, da bi mogli da finansiraju svoj način života, u velikoj meri se oslanjaju na sponzorstva i partnerstva. Influenseri su za nekoliko fotografija mesečno zađivali i po 5.000 evra, a pored novca dobijali su besplatna putovanja, garderobu, kozmetiku, večere i slično. Priliv novca je prestao, jer su velike kompanije zaustavile sve kampanje.
Kompanije su im otkazale sva sponzorstva.
Kriza je počela još u decembru, ali su u februaru svi otkazali putovanja i kampanje. Influenserima su otkazali sva putovanja uplašeni da se ne razbole na destinaciji.
Pročitajte još: Jeste li čuli za UBUD VILE? Dan u njima košta 1.000 evra, a ponuda je neverovatna (Foto/Video)
I oni koji imaju mogućnost da još uvek putuju, iz straha od novih zatvaranja granica i uvođenja karantina, nigde ne idu. Oni sada objavljuju korisne savete za putovanja, ali ukoliko se obistine predviđanja da će čitave ove godine biti ograničena kretanja - oni će ostati bez posla.